Asiakkuudenhallintaohjelmiston kehittäminen
Halla-aho, Jari (2009)
Diplomityö
Halla-aho, Jari
2009
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe200908242053
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe200908242053
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selvittää asiakkuudenhallinnan aiheuttamia vaatimuksia ohjelmointikehityksen kannalta. Työ tehtiin Turussa Software Innovation Finland Oy:lle. Työssä kerrotaan PROSPEKTI-asiakkuudenhallintaohjelmiston kehittämiskäytännöistä ja ohjelmistolle asetetuista vaatimuksista. Taustaselvityksen ja kirjallisuuskatsauksen jälkeen kerrotaan ohjelmiston uusien ominaisuuksien kehittämisestä. Tämän jälkeen esitellään kaksi asiakaskohtaista räätälöintiprojektia. Seuraavaksi kuvataan, miten ohjelmiston toiminnallisuus varmennetaan sekä havaitut virheet korjataan. Tuloksena on kuvaus yrityksen tuotekehitysprosessista, jota voidaan käyttää esimerkinomaisena pohjana kun halutaan kehittää asiakkuudenhallintaohjelmistoa. The purpose of this work is to investigate requirements set by the customer relationship management in terms of software development. It was done in Turku for Software Innovation Finland Oy. The work describes working practices and requirements set for a customer relationship management software called PROSPEKTI. After background research a rundown of how new features are added to the product is given. Customization projects for customers are described with two short examples. Lastly the methods for testing and fixing bugs are detailed. This work can be used as a basic example of work process when a company wants to design CRM software.