Games and apps for health and wellbeing - Hankkeen toimintaa ja tuloksia
Avaa tiedosto
Lataukset:
Editoija
Härkönen, Anja
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2017
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-055-5
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-055-5
Tiivistelmä
Games and Apps for Health and Wellbeing -hanke toteutettiin 1.1.2015–31.12.2017 välisenä aikana. Hankkeen tavoitteena oli edistää pelialan yrittäjyyttä sekä kehittää uusia hyvinvointia ja terveyttä edistäviä sovelluksia ja pelejä. Hanke oliKotkan Haminan kehittämisyhtiö Cursor Oy:n hallinnoima ja osahankkeiden toteuttajina toimivat Kouvola Innovation ja Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk.
Xamkin osahankkeessa tehtiin kokeiluja ja soveltavaa tutkimusta, perustettiin pop-up laboratorio ja rakennettiin infraa. Xamkin piloteissa testattiin pelejä ikäihmisten virikkeinä, peliä kuntoutuksen välineenä, suunniteltiin mobiilisovellusten prototyyppejä ja kartoitettiin hyvinvointiteknologiaa ja sovelluksia kroonisten kipupotilaiden kuntoutuksessa. Osahanke toteutettiin ammattikorkeakoulun ja toimialan läheisessä yhteistyössä, ja sen toimijoina olivat tki-henkilöt, opetuksen edustajat, opiskelijat sekä toimialan edustajat; yritysten, julkisen ja kolmannen sektorin edustajat. Julkaisussa ääneen pääsevät kokeiluja toteuttaneet toimijat.
Xamkin osahankkeessa tehtiin kokeiluja ja soveltavaa tutkimusta, perustettiin pop-up laboratorio ja rakennettiin infraa. Xamkin piloteissa testattiin pelejä ikäihmisten virikkeinä, peliä kuntoutuksen välineenä, suunniteltiin mobiilisovellusten prototyyppejä ja kartoitettiin hyvinvointiteknologiaa ja sovelluksia kroonisten kipupotilaiden kuntoutuksessa. Osahanke toteutettiin ammattikorkeakoulun ja toimialan läheisessä yhteistyössä, ja sen toimijoina olivat tki-henkilöt, opetuksen edustajat, opiskelijat sekä toimialan edustajat; yritysten, julkisen ja kolmannen sektorin edustajat. Julkaisussa ääneen pääsevät kokeiluja toteuttaneet toimijat.