Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen sekä KEHA-keskuksen palvelutyytyväistutkimus 2017 : Yhteenvetoraportti
Lyytinen, Jukka; Ronkkainen, Tiina (2018-10-24)
Lyytinen, Jukka
Ronkkainen, Tiina
Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
24.10.2018
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-314-731-7
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-314-731-7
Tiivistelmä
Asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen tarjoamaan palveluun ja annettuja arvosanoja voidaan pitää hyvinä. ELY-keskusten ja KEHA-keskuksen asiakkailta saamien ”palvelu kokonaisuudessaan” tyytyväisyysarvosanojen valtakunnallinen keskiarvo on kaikkien palveluiden osalta 4,11 eli tyytyväisyys o noussut jonkin verran vuoden 2016 tuloksista (4,03). Asiakkaat ovat antaneet korkeimmat tyytyväisyysarvosanat ”ystävällisyydestä” sekä ”asiantuntemuksesta” ja ”päätöksen perusteluista”. Muita tekijöitä alhaisemmat arvosanat on annettu ”asian käsittelynopeudelle”.
Vuoden 2017 palvelutyytyväisyystutkimuksessa olivat mukana ELY-keskusten rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut. Lisäksi mukana oli toista kertaa KEHA-keskuksen maksatuspalvelut ja yritysten kehittämispalvelut (analyysi-, konsultointi- sekä koulutuspalvelut). Tutkimukseen osallistuivat kaikki ELY-keskukset ja KEHA-keskuksen maksatuspalvelut ja vastauksia tutkimukseen saatiin yhteensä noin 5700 kappaletta.
Rahoituspalveluiden osalta kokonaisarvosana (4,21) on noussut jonkin verran ja arvioiden parantumista oli palvelun kaikissa osatekijöissä. Maksatuspalveluiden osalta kokonaisarvosana (4,01) nousi hieman ja kokonaistyytyväisyys vaihtelee palveluittain 4,50-3,76. Lupapalveluiden osalta kokonaisarvosanassa (4,43) oli huomattavaa nousua, tosin vastaajamäärässä on ollut alenemista. Valvontapalveluiden osalta kokonaisarvosana 4,20 on noussut ollen edellisvuonna 4,11.
Yritysten kehittämispalveluissa kokonaistyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla 4,30. Yli 90 % analyysi-, konsultointi- ja koulutuspalvelua arvioineista vastaajista oli sitä mieltä, että palvelua voi suositella myös muille yrityksille. Koulutuspalveluissa kouluttajien ammattitaito sekä yhteistyö kouluttajien kanssa koettiin hyviksi ja positiivisia kommentteja saivat mm. koulutusten sisältöjen käytännönläheisyys ja yrityskohtaisuus.
Lisätietoja raportista saa Jukka Lyytiselta KEHA-keskuksesta.
Julkaisu on saavutettava.
Vuoden 2017 palvelutyytyväisyystutkimuksessa olivat mukana ELY-keskusten rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut. Lisäksi mukana oli toista kertaa KEHA-keskuksen maksatuspalvelut ja yritysten kehittämispalvelut (analyysi-, konsultointi- sekä koulutuspalvelut). Tutkimukseen osallistuivat kaikki ELY-keskukset ja KEHA-keskuksen maksatuspalvelut ja vastauksia tutkimukseen saatiin yhteensä noin 5700 kappaletta.
Rahoituspalveluiden osalta kokonaisarvosana (4,21) on noussut jonkin verran ja arvioiden parantumista oli palvelun kaikissa osatekijöissä. Maksatuspalveluiden osalta kokonaisarvosana (4,01) nousi hieman ja kokonaistyytyväisyys vaihtelee palveluittain 4,50-3,76. Lupapalveluiden osalta kokonaisarvosanassa (4,43) oli huomattavaa nousua, tosin vastaajamäärässä on ollut alenemista. Valvontapalveluiden osalta kokonaisarvosana 4,20 on noussut ollen edellisvuonna 4,11.
Yritysten kehittämispalveluissa kokonaistyytyväisyys pysyi hyvällä tasolla 4,30. Yli 90 % analyysi-, konsultointi- ja koulutuspalvelua arvioineista vastaajista oli sitä mieltä, että palvelua voi suositella myös muille yrityksille. Koulutuspalveluissa kouluttajien ammattitaito sekä yhteistyö kouluttajien kanssa koettiin hyviksi ja positiivisia kommentteja saivat mm. koulutusten sisältöjen käytännönläheisyys ja yrityskohtaisuus.
Lisätietoja raportista saa Jukka Lyytiselta KEHA-keskuksesta.
Julkaisu on saavutettava.
Kokoelmat
- Raportteja [1087]