Maaseutumatkailuyrityksen tietoreppu : opas kilpailukyvyn ja elämyksellisyyden kasvattamiseksi
Editoija
Tuominen, Telle
Turun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-659-3
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-216-659-3
Tiivistelmä
Suomen matkailu elää nousukautta ja monet kansainväliset kysyntätrendit puhuvat kasvun jatkumisen puolesta. Erityisesti ulkomaalaisten matkailijoiden määrä on kasvussa. Matkailijat ovat yhä kokeneempia ja laatutietoisempia. Toimintaympäristössä tapahtuu jatkuvasti muutoksia. Esimerkiksi digitaalisuus, globaali kilpailu matkailijoista sekä EU-tason muutos matkapalveluyhdistelmissä haastavat mikroyritysvaltaista matkailualaa Suomessa.
Tämä opas nostaa esille matkailualan ajankohtaisia teemoja yrityshaastattelujen ja tietoiskujen avulla. Soveltamalla esiteltyjä hyviä käytänteitä yritys voi parantaa kilpailukykyään sekä kehittää tarjoamaansa asiakaskokemusta elämyksellisemmäksi. Matkailualan kehittäjille opas tarjoaa ideoita kehittämistoimenpiteisiin. Alan opiskelijoille opas antaa realistisen kuvan matkailualan pienyrityksen kilpailukeinoista sekä alaa puhuttavista ajankohtaisista näkökulmista.
Tämä opas nostaa esille matkailualan ajankohtaisia teemoja yrityshaastattelujen ja tietoiskujen avulla. Soveltamalla esiteltyjä hyviä käytänteitä yritys voi parantaa kilpailukykyään sekä kehittää tarjoamaansa asiakaskokemusta elämyksellisemmäksi. Matkailualan kehittäjille opas tarjoaa ideoita kehittämistoimenpiteisiin. Alan opiskelijoille opas antaa realistisen kuvan matkailualan pienyrityksen kilpailukeinoista sekä alaa puhuttavista ajankohtaisista näkökulmista.