Mentorointimalli
Naakka, Hanna; Harakkamäki, Liisa; Kanerva, Kirsi (2020)
Naakka, Hanna
Harakkamäki, Liisa
Kanerva, Kirsi
Hämeen ammattikorkeakoulu
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-784-821-3
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-784-821-3
Tiivistelmä
Ammatillisen koulutuksen ja tutkinnon suorittaminen mahdollistavat varmemmin nuoren työllistymisen ja siten oman näköisen elämän rakentamisen. Ohjauksen ja tuen saaminen opintojen nivelvaiheessa on tärkeää, jotta oma opiskelupolku löytyy. Effective Mentoring -hankkeessa kehitetyn vertaismentorointimallin avulla voidaan edistää niiden nuorten opiskelupolkua, jotka tarvitsevat tukea oman opiskelualan valintaan, opiskelumotivaation tai hyvinvoinnin ylläpitämiseen.
Tässä julkaisussa kuvataan Effective mentoring -hankkeessa tuotettu mentorointimalli ja siihen liittyvä tukimateriaali, joka on tarkoitettu kaikkien niiden henkilöiden käyttöön, jotka ovat aloittamassa ja toteuttamassa mentorointiprosessia nuorille.
Completing a vocational education and degree will enable a young person to
find employment and build a life of his or her own. Getting guidance and support at the transition phase of studies is important for finding one’s own study path. The peer mentoring model developed in the Effective Mentoring project can be used to promote the learning path of young people who need support in choosing their field of study, maintaining their study motivation or well-being.
This publication describes the mentoring model produced in the Effective mentoring project and related support material (in Finnish) for all those planning to implement a mentoring process for young people.
Tässä julkaisussa kuvataan Effective mentoring -hankkeessa tuotettu mentorointimalli ja siihen liittyvä tukimateriaali, joka on tarkoitettu kaikkien niiden henkilöiden käyttöön, jotka ovat aloittamassa ja toteuttamassa mentorointiprosessia nuorille.
Completing a vocational education and degree will enable a young person to
find employment and build a life of his or her own. Getting guidance and support at the transition phase of studies is important for finding one’s own study path. The peer mentoring model developed in the Effective Mentoring project can be used to promote the learning path of young people who need support in choosing their field of study, maintaining their study motivation or well-being.
This publication describes the mentoring model produced in the Effective mentoring project and related support material (in Finnish) for all those planning to implement a mentoring process for young people.