Historiaa lukkojen takana : avaimia pakohuoneiden käyttöön historian opetuksessa
Tekijät
Päivämäärä
2019Historian tutkijan työtä verrataan usein salapoliisin työhön. Rajallisista johtolangoista on pyrittävä luomaan uskottava tulkinta sille, mitä tapahtui ja miksi. Tällaisia elämyksiä tarjoavat usein myös suositut pakohuoneet, joissa huoneessa olevien vihjeiden avulla on löydettävä koodeja, jotta lukko saadaan auki ja päästään lähemmäs ratkaisua. Kun nämä kolme asiaa laitetaan yhteen syntyy tutkivaa historian oppimista salapoliisityön tapaan.
ISBN
978-951-39-7633-0Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [376]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Historiaa koulussa oppimassa ja opettajat sitä siellä opettamassa : "Talvisota - perusopetuksen yläkoulun historian opetuksen välittämänä"
Naumanen, Heikki (2017)Historiaa opiskellaan peruskoulussa viidenneltä luokalta alkaen. Opetussuunnitelman perusteissa määritetään historian opiskelun tavoitteet ja sisällöt, joita opettajien tulisi työssään noudattaa. Talvisota ilmiönä kuuluu ... -
Monilukutaidot ja tutkiva ote historian opetuksessa
Veijola, Anna; Rautiainen, Matti; Kupiainen, Sanni; Mikkonen, Simo (2018) -
Historiallisen ajattelun opettaminen alakoulun historian opetuksessa
Laurila, Linda (2023)Tutkimuksessa tutkitaan historiallisen ajattelun opettamista alakoulussa Andersonin ja Kratwohlin taksonomian avulla. Opetussuunnitelman historian oppiaineen tavoitteet pyrkivät historiallisen ajattelun kehittymiseen ... -
Historiataitojen opetus alakoulussa : esimerkkimenetelmänä pedagogisten liveroolipelien mahdollisuudet historian opetuksessa
Kekäläinen, Heikki; Sintonen, Sinimaarit (2017)Tässä tutkimuksessa tutkitaan historiataitojen opettamista alakoulussa sekä pedagogisten liveroolipelien käyttöä historian opetuksen menetelmänä. Tutkimuksen tarkoitus on selvittää, miten luokanopettajat näkevät historian ... -
Monilukutaito lukion historian opetuksessa
Sulkunen, Sari; Luukka, Minna-Riitta; Saario, Johanna; Veistämö, Tommi (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry., 2019)Lukion opetussuunnitelman perusteisiin (Opetushallitus, 2015) on sisällytetty Monilukutaidot ja media -aihekokonaisuus, jossa monilukutaito määritellään taitoina tulkita ja tuottaa erilaisia tekstejä. Jokaisen opettajan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.