Suomeksi ja ruotsiksi : kaksikielistä pedagogiikkaa päiväkodissa
[Esipuhe] Suomeksi ja ruotsiksi: Kaksikielistä pedagogiikkaa päiväkodissa kuvaa kaksikielistä
toimintaa, jota toteutettiin Joutsenten (nimi vaihdettu)
ryhmässä. Ryhmä toimi suomenkielisellä paikkakunnalla ja se koostui
suomenkielisistä 1–6-vuotiaista lapsista. Ryhmässä työskenteli
kaksikielinen lastentarhanopettaja, joka kehitti kaksikieliseksi pedagogiikaksi
nimetyn toimintatavan ja toteutti sitä tiettyjä periaatteita
noudattaen. Me Jyväskylän yliopiston ja Vaasan yliopiston tutkijat
kiinnostuimme uudesta toiminnasta jo sen suunnitteluvaiheessa ja
keräsimme tutkimusaineistoa säännöllisesti reilun kahden vuoden
ajan. Tämän kirja perustuu keräämäämme tutkimusaineistoon sekä
kirjan kirjoitusvaiheessa kerättyyn lisämateriaaliin. (Jatkuu kirjassa)
Muu nimeke
Kaksikielistä pedagogiikkaa päiväkodissaJulkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-6625-6Asiasanat
Huom.
Saatavissa myös ruotsinkielisenä versiona: "På finska och svenska : tvåspråkig pedagogik i daghem och förskola". - Ilmestynyt painettuna ns. kääntökirjana (sisältää molemmat kieliversiot); ISBN 978-951-39-6624-9
Katso myös
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-6665-2Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [376]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
På finska och svenska : tvåspråkig pedagogik i daghem och förskola
Palojärvi, Anu; Palviainen, Åsa; Mård-Miettinen, Karita (Jyväskylän yliopisto, 2016) -
Kuntanäkökulmaa kansallisen kielivarannon kehittämiseen
Kyckling, Erja; Skinnari, Kristiina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018) -
Opettajaparityöskentely päiväkodin kaksikielisessä opetuksessa
Palojärvi, Anu (2015)Tutkimuksessa tarkasteltiin eräässä päiväkodissa opettajaparityöskentelynä toteutettua uudenlaista kaksikielistä toimintaa, josta tutkimuspäiväkodissa käytettiin nimitystä kie- lipajatoiminta. Tutkimuskysymyksinä oli miten ... -
Varhaiskasvatuksen opettajien näkemyksiä maahanmuuttajalasten oman äidinkielen tukemisesta päiväkodissa
Hosionaho, Katariina; Pienimäki, Petra (2021)Tutkimuksemme tavoitteena oli selvittää, miten suomalaisessa varhaiskasvatuksessa tuetaan maahanmuuttajalasten omaa äidinkieltä sekä millaista hyötyä oman äidinkielen tukemisesta on maahanmuuttajalapsille. Aineistonkeruu ... -
Lasten kentät ja pääomat : osallistuminen ja eriarvoisuuksien rakentuminen päiväkodissa
Vuorisalo, Mari (Jyväskylän yliopisto, 2013)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.